Hej hej!

Var ett tag sen jag uppdaterade nu. Har hänt en del sen sist 😊

Ska inte bli långdragen för det men en liten update iallafall!

Började för cirka en vecka sen med programmering från Martin Altemark (Crossfit Uppsala) vilket känns jättebra. Jag har under cirka 2 månader lagt upp min egen träning vilket har stressat mig lite, eller ganska mycket för den delen. Har såklart velat ha en programmering men efter att Lasse tyvärr inte hade möjlighet att progga åt mig längre har jag inte riktigt kommit på vem jag ska fråga. Man lägger så mycket tid och energi på att tänka på vad man ska göra på passen osv. Men nu när jag har ett program igen så kan jag helt och hållet fokusera på min prestation under träningspassen.

Regionals börjar närma sig och det pirrar i magen redan och ser fram emot det så sjukt mycket!

Har varit en riktigt bra helg med träning som vanligt fredag och lördag och lite annat smått och gott! Jag älskar fan solen och att det börjar bli lite varmt 😊 Idag har jag haft en riktigt lazy sunday, med bland annat en långpromenad i solen 😎

Ikväll ska jag ladda inför ny vecka och försöka vila bort min förkylning som kröp sig på någon vecka efter Open.

Ha en fin söndagkväll 😊

/Sara

Annonser

Tisdag!

Hej härliga tisdag!
Igår var jag inte alls sugen på att träna när det var så fint väder och kände att jag behövde en extra vilodag för att komma tillbaka mer taggad än nånsin att påbörja arbetet på riktigt mot Regionals. Så det blev liiite firande igår med ett glas bubbel (haha jag blir full direkt, har inte druckit en droppe sen nyår). Men blev en tidig kväll och idag är jag extremt taggad på träning 😄👌🏽
Slutade på en 1a plats i Sverige, 11e plats i Europa och 42 plats i världen. Vilket jag absolut inte hade väntat mig. Nu väntar videogranskning innan jag får en inbjudan till R.
Ha en fin dag 😊 
/Sara

  
  
 

  

  

 

16.5 och påskhelg

Halli hallå!

I fredags var det dags för sista woden 16.5! När jag vaknade på fredag morgon var jag helt säker på att det var något riktigt äckligt. Trodde att det skulle vara nåt helt sjukt vidrigt med typ Assault bike och boxhopp och tunga thrusters. Så thank God att det ”bara” blev lätta thrusters och burpees. Plus att det var en workout som jag (och alla andra eftersom det var en repeat från 2014) hade gjort innan så visste ungefär hur jag kan lägga upp den.

Jag bestämde mig på fredag morgon att köra den kl 17 på F4L för att några vänner som jag ville ha där skulle hinna komma efter jobbet. Träffade upp min kompis Jocke på gymmet för att träna lite lyftning innan, vilket gick sådär. Det va svårt att fokusera för jag var så fruktansvärt nervös inför denna. Tror jag var extra nervös dels för att det var en äcklig flåswod, och dels för att jag hade bestämt mig för att jag bara ville göra den en gång. Vilket innebar att jag var tvungen att pressa mig till mitt yttersta så jag inte skulle känna att jag var missnöjd och kunde ha gjort bättre.

Jag hade byggt upp min nervositet helt utan mening, för sen när jag väl körde så var det givetvis jobbigt men när man väl sätter igång klockan så glömmer man bort allt det där och bara kör. Min tid blev 8.53 vilket jag är ganska nöjd med 🙂

Är jätteglad för allt stöd jag fått under Open. Det betyder mycket! Man märker efteråt att det fakiskt har slitit på en (mest mentalt), för var sjukt trött både fredag kväll och hela lördagen. Har haft en jätteskön påskhelg med mycket sömn, rolig och rätt lugn träning och massa MASSA mat så börjar repa mig tror jag 😉





  

Avslutar med en bild på lite käk från helgen som jag bjöd några vänner på: vietnamesiska vårrullar

Sjukt gott verkligen, ni måste testa!

Man rullar hop massa gott i något som heter rispapper.. typ räkor, mango, avokado, gurka, kyckling, koriander osv.. Sen har man några dippsåser som man doppar rullen i och käkar! Alltså guuud va gott det var. Känns som tacos fast asiatisk. 😉

Ha en fantastisk annandagpåsk-måndag 🐣

/S

Tjing tjong!

Sitter på jobbet och har precis ätit lunch och dricker nu min favoritdryck: Kaffe 😍 Har slutat jobbet för idag och har två pass framför mig, först blir det gymnastik + överkroppsstyrka här på jobbet, sedan blir det tyngdlyftning senare i eftermiddag på F4L 😊👍

Vaknade i morse och såg detta:


Hade klättrat en placering på Europarankingen från 12a till 11a och ligger fortfarande 1a i Sverige. Gjorde om 16.4 igår, med en plan att dela upp HSPU smartare och pusha hårdare på marklyften. Därmed förbättrade jag min score med 9 reps, vilket inte gav så mycket rankingmässigt i Europa. Dock gjorde det att jag placerade mig på 10e plats i världen på just den WoDen, vilket är den absolut bästa placeringen jag fått någonsin. Ligger nu på 51 plats i världen totalt. Känns totalt galet! Såklart så är inte det man presterar på Open det viktiga, det viktiga är givetvis Regionals i maj. Men för mig är det en bekräftelse på att allt jobb som jag lagt ner efter min skada förra året har gett resultat.

En vecka kvar av Open! Yiiihaaaa😊

Hörs senare, ha en fantastisk tisdag vänner!

/S

Pannkaksfrukost och bebishäng

Jag gillar torsdagarna för tillfället! Älskar att träna såklart men uppskattar även vilodagar och att hitta på något helt annat som man mår bra av, vilket jag tror är superviktigt för att behålla motivationen till träningen. Brukar oftast passa på att umgås med vänner och familj. Har precis gosat med världens sötaste lilla pojke som är två veckor gammal. Vi käkade ett berg med bananpannkakor också, så sjukt gott! 🙂
  

Mitt recept till en portion

1,5 banan
3 ägg
En skvätt vatten
En nypa salt


Torsdag

Ligger fortfarande i sängen och drar mig och klockan är 8.30! Så fantastiskt skönt med sovmorgon. Känner varenda liten muskel efter gårdagens pass så passar bra med vilodag och ladda inför Open Wod nr 4 imorgon.

Fick till ett riktigt bra och roligt konditionspass igår kväll med mina vänner. Det är så himla kul att köra med er 🙂 Och pressar mig mycket hårdare också. Det kändes skönt att få till ett köttigt cardio och mjölksyrapass inför kommande två Openpass. Det är mycket som pekar på att det blir något riktigt äckligt. Vi gjorde 6 varv var av ”You go I go”(vilket innebär att man är 2 & 2 och kör ett helt varv och sen vilar medankompisen kör ett varv):

25 cal rodd + 25 wallballs (9kg)

Fasiken vad jobbigt detta var!! Mjölksyra i benen, Fyyy! My God vilken pannbenstränare. Försökte hålla rodden i ett högt men stabilt tempo för att sen kunna köra wallballs unbroken. Det är bajsmycket jobbigare att köra med 9 kgs bolljäveln. Doktor Lasse ten Siethoff som skrev mitt program förrut, la alltid in 9 kg bollen så fort det var wallballs så har fortsatt med det. Blir typ som att göra airsquats sen när man gör med 6 kgs, så det är ett lite tips att göra 😉

Sen gjorde vi en lite snabbare och mer intensiv som var 5 varv var av ”you go I go”:

10 cal assault bike + 10 burpee box jumps

Denna va jobbigare konditionsmässigt men man kunde bita ihop lite lättare för den var så kort.







Nu ska jag snart åka och äta brunch med några kompisar innan jobbet! Planning LOTs of gains today 😀

Ha en jättefin dag och ta hand om er 🙂

/Sara

Soliga onsdag!

Hej på er! 🙂

Har precis ätit lunch på jobbet efter några morgonkunder, laddar nu med kaffe och ska snart köra första passet som blir tyngdlyftning, yääy! Fokus sista tiden har legat på gymnastiken eftersom det har varit min största svaghet, och kondition såklart eftersom det är Opentider, så har bara blivit två rena lyftarpass i veckan innan och under open. Låg ett tag i höstas på fyra rena lyftarpass. Känner mig sjukt svag i benen för tillfället men det ska det bli ändring på efter Open.

Undrar vad för WoD som släpps på fredag. Jag hoppas på wallball, HSPU och boxjumps 😉


Coffee is the shit! 🙂 Ha en fin dag i solen!

/Sara

 

Kände mig riktigt trött idag när jag kom till gymmet. Gjorde om 16.3 igår och tycker alltid man blir trött mentalt och såklart i kroppen dagen efter. Det blir en sådan urladdning varje gång. Men är otroligt glad över hur det gått för mig under detta årets Open. Det är självklart inget som är givet och allt kan hända (det är ändå två WODar kvar). Mitt mål är att ta mig till Regionals, då man behöver vara topp 30. Hade innan Open en tanke om att det skulle vara roligt men mest som en bonus att komma topp 20 men tänkte samtidigt att det kanske skulle bli svårt.. Just nu ligger jag 12a i Europa och 1a i Sverige vilket för mig är helt sjukt. Det trodde jag aldrig! Nu gäller det att hålla sig frisk och skadefri för att inte tappa placeringar.

Efter att ha ätit och powernapat på gymmet värmde jag upp och prehabade i cirka en timme innan jag kom igång ;P

Som tur var kom min vapendragare Jocke och förgyllde mitt pass och gjorde mig lite piggare med massa roligt snack som vanligt!


Vi avslutade passet med en Chipper med boxjumps over, deadlifts, HSPU och pistols. 🙂





Älskar mina wristwraps från Strength, sviiinsköna!

Fredag

 

Började fredagen med några PT-kunder och invigning av min nya kamera 🙂

DSC00019

..sen blev det lunch, kaffe och sol med min fantastiska danska vän Katrine som ska få en liten bebis om en månad. :)<3

DSC00079

DSC00075

DSC00098

Begav mig sedan till Crossfit Nordic för att avverka 16.3 med Mikaela Norman. Det gick hyfsat bra, samlade ihop 115 reps. Men funderar på att kanske ge det en ny chans imorgon 🙂 (måndag)

DSC00106

Efter det blev det en kväll på F4L SoFo där tränade lite till och hejade på några kompisar som körde 16.3. Bland annat denna donna, Stephi, som gjorde nästan tre varv av WoDen. Innan hade hon gjort två muscle ups (riktiga struggle ups dessutom) totalt i sitt liv och nu gjorde hon nio stycken under dessa sju minuter. Så himla häftigt att se!

DSC00157

DSC00195

DSC00230

DSC00203

DSC00243

Avslutade dagen med massa mat med fina vänner från F4L 🙂

DSC00244

 

Bestämde mig för att göra om 16.2 eftersom jag kände att det fanns en del att förbättra. Som sagt så gick jag ut för hårt i fredags. Det var inte helt lätt att ta det lugnt och inte dras med när man stod bredvid Terminator Norman liksom 😉 Så hade lagt upp en helt ny plan, tog det mycket lugnare. Stressade mindre på cleansen och delade upp TTB i 5 or med korta vilor redan från start. Ändrade även min teknik lite i TTB eftersom jag ”brände ut” magen och höftböjare i fredags. Det gick hur bra som helst och de sista frivändningarna på 93 kg kändes som papper i jämförelse med hur de kändes i fredags, nu när jag hade mer kraft kvar 🙂 Gjorde klart woden på 19.41. Ligger just nu på 13e plats i Europa.